Drake ei ole ainoastaan maailman kaikkia striimausennätyksiä jatkuvasti rikkova räppäri. Hän on ylipäätään universumin kultainen poika, joka onnistuu kaikessa mihin koskee.
Miehen kotikaupunki Toronto on saanut osansa oman pojan menestyksestä. Kun Drake kuvasi Take Care -albuminsa kannen paikallisessa Joso’s Restaurant -ravintolassa, paikasta tuli järjetön turistihitti yhdessä yössä. Yhteisen Rihanna-musavideon eli Workin jälkeen paikallinen karibialainen keittiö The Real Jerk on päätynyt kansainväliseksi ilmiöksi.
Ja niin edespäin. Vice teki minidokumentin ”Drake-efektistä” Torontossa ja päätyi haastattelemansa bisnesanalyytikon kanssa tulokseen, jonka mukaan Drake on täysin ylhäisen omakätisesti vastuussa viidestä prosentista koko kaupungin turismista.
Ja kun Toronton turismi on rahamääräisesti arviolta suunnilleen 7,5 miljardia euroa (eli 8,8 miljardia dollaria), niin sehän tarkoittaa, että Drake tuo kaupunkiin suunnilleen 374 miljoonaa euroa (440 miljoonaa dollaria) rahaa pelkästään omalla nimellään.
Tämän kaiken seurauksena Drake ja Draken brändi on muuttanut Toronton katukuvaa ihan konkreettisesti. Syvemmin asiaan pureutuvan Vice-pätkän voi halutessaan katsoa täältä.