Kerroimme eilen täällä, miten The Weeknd ei enää tee yhteistyötä vaatejätti H&M:n kanssa.
Kanadalaisartisti sanoutui irti kytköksistään H&M:n kanssa rasistisen hupparikohun takia. H&M:n mainoksessa tummaihoisella pikkupojalla on päällään huppari, jossa lukee ”Coolest monkey in the jungle” eli vapaasti käännettynä ”viidakon viilein apina”.
Mainoskuvasta tuli valtava kohu, ja nyt maailmalla ihmetelläänkin, miten mainoskuva meni läpi H&M:n markkinointiosastolla.
Nyt myös USA:ssa valtavan suosittu räppäri G-Eazy on sanoutunut irti yhteistyöstään H&M:n kanssa. G-Eazyn oman H&M-malliston piti ilmestyä kauppoihin maaliskuussa. Instagramiin kirjoittamassaan lausunnossa G-Eazy kuitenkin kertoo, ettei halua nimeään yhdistettävän H&M:n tuotteisiin.
Samalla G-Eazy ihmettelee muiden tavoin, miten mainos meni ohi koko H&M:n markkinointiosastolta niin, ettei kukaan huomannut siinä mitään väärää.
