Postin mielestä vinyylilevy on ”luontaisesti herkkä särkymään” – uusi esimerkki Postin vastuunpakoilusta kylmää asiakkaita

Posti se jatkaa omalla linjallaan. Kiva.

22.06.2017

Facebook-käyttäjä Mikko Lehto oli tilannut itselleen vinyylin Saksasta. Koska sisältö oli sen verran arvokasta (Burzumin Filosofem-levyn ensipainos), oli paketti lähetetty Saksan päästä vakuutettuna.

Noh, vinyyli oli saapunut Suomeen kirjaimellisesti palasina – koko paketti näytti siltä, että sitä oli suunnilleen ehdoin tahdoin yritetty saada palasiksi (kts. nostokuva).

Tässä vaiheessa Suomen Posti aloittikin sitten oman show’nsa ja kertoi, ettei heillä ole rikkoontuneen paketin kanssa mitään tekemistä.

”Korvauksen saaminen sieltä (postista) ei lähettäjän kautta minulle onnistu, koska Suomen Posti ilmoitti Saksaan, että lähetetty tuote (vinyyli-levy) on ”luontaisesti herkkä särkymään”? Pakettia noudettaessa on todettu postitoimistossa, että paketti on tuhoutunut ei normaalin käsittelyn johdosta ja sen jälkeen kävi selväksi, että myös sisältö on kirjaimellisesti palasina, se on myös kirjattu postitoimiston kaavakkeeseen, sekä netissä tekemääni ilmoitukseen”, Lehto kertoo palautteessaan Postin sivulla ja jatkaa:

”Kyseinen lähetys oli pakattu erityisesti vinyylilevyjen postitukseen suunniteltuun laatikkoon, jota käyttävät myös Euroopan suurimmat postimyyntifirmat samoille tuotteille ja vahinko on todistettu 2 postin työntekijän toimesta… Suomen Postin antaman kannan mukaan heidän kautta ei ilmeisesti voi lähettää vinyyli-levyjä, sillä heille kyseinen artikkeli on heidän näkökulmastaan ”luontaisesti särkyvä”, eivätkä he tule puoltamaan korvauksia mahdollisissa vahinkotilanteissa, riippumatta siitä, kuinka pahasti itse paketti on tuhoutunut tai mitä heidän oma henkilöstö on pakkauksesta antaneet lausuntona.”

Koko kirjoituksen asian tiimoilta näet alta. Kannattaa olla varovainen sen suhteen, mitä postin kanssa tilailee.